فرق سایت و وبسایت - وبسایت ها چند دسته هستند؟

چکیده

وب سایت و سایت فرقی ندارند اما وبسایتهای دارای تفاوتهای مهمی هستند.

اما خود وبسایت ها از نگاه های مختلف دسته بندی های مختلفی دارند، وبسایت ها عموما یا داینامیک هستند و یا استاتیک که در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت و کاربردهای مختلف وبسایت را توضیح خواهیم دارد

1402 دوشنبه 18 اردیبهشت
85بازديد
post-image

  • تعریف سایتهای مختلف :

وبسایتها در نگاه اول به دو گروه تقسیم میشوند :

الف) وبسایتهای استاتیک یا ثابت

 این وبسایتها عملا فقط توان ثبت اطلاعات ورودی از طریق کاربر هستند و عموما برای ارائه اطلاعات به کار میروند نمونه این سایتها ، سایتهای اصطلاحا پروفایلی هستند که برای معرفی یک شرکت طراحی میشوند و بسیار کم هزینه هستند.

ب ) وبسایتهای داینامیک و پویا:

این وبسایتها عمومای برای مقاصد تجاری و شبکه های اجتماعی و یا محیط هایی طراحی میشوند که نیاز به ثت اطلاعات از طرف کاربر وجود دارد، چند نمونه از این وبسایتها عبارتند از :

  • مارکت پلیسها (MarketPlace): بازارچه هایی هستند که افراد مختلف میتوانند کالاهای خود را در آنها برای فروش عرضه کنند مانند دیجی کالا، باسلام و ...
  • فروشگاهی : رایج ترین نوع وبسایتها هستند و در آنها فروش کالا توسط یک شرکت خاص انجام میشود.
  • خدماتی : مانند سایتهای رزرواسیون زمان پزشکان ، سالنهای زیبایی و خدمات آژانسهای مسافرتی و آموزشگاه ها و ...
  • شبکه های اجتماعی : هدف از ایجاد این وبسایتها ایجاد تعامل کاربران مختلف با یکدیگر است که در ایران نیاز به مجوزات خاصی از ارگانهایی مانند وزارت ارشاد و ... دارد.



ما تمام انواع وبسایت را برای شما برنامه نویسی و طراحی میکنیم آنهم یا قیمتی بسیار معقول و با سرعتی بسیار بالا ، برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

090101029066 - 02632228887 - 02177506018

محمد نجاتی

محمد نجاتی

مشاور ارشد سیستم سازی

مطالب مرتبط