مشاوره برای مدیریت

چکیده

برای پیدا کردن مشکل اصلی باید از دور به موضوع نگاه کرد!  مشاوره برای مدیریت در واقع راهیست که شانه به شانه یک مشاور به کسب و کارمان از دور نگاه کنیم، مشکلات را پیدا کنیم و با حل آنها کسب و کارمان را توسعه بدهیم.

1403 شنبه 15 اردیبهشت
0بازديد
post-image

عموما ما در حل مشکلات از افکار دیگران کمک میگیریم زیرا درگیری از نزدیک با مشکلات به قدری از ما انرژی میگیرد که نگریستن به موضوع از یک زاویه دیگر و یا همه زوایا امکان پذیر نیست.

برای مثال در نظر بگیرید که فروش یک مجموعه پایین آمده است و کارشناس فروش مناسب هم پیدا نمیشود. در این شرایط یک مدیر برای حل مشکل چه کارهایی ممکن است انجان بدهد؟

در چنین شرایطی ما یا به کاهش قیمت و تخفیف دادن فکر میکنیم و یا به زمان و زمین لعنت میفرستیم که چرا شرایط اقتصادی اینقدر بد است!

در یک جلسه مشاوره ، عملا به این نتیجه رسیدیم که عمر محصول فعلی سازمان تمام شده است و با همان ابزار و موارد اولیه قبلی محصولاتی تولید شد که علاوه بر حل مشکل فروش برخی از مشکلات تولید را هم حل کرد!

و یا در جلسه دیگری، به این نتیجه رسیدیم که از طریق فروش تلفنی فروش محصول جدید امکان ندارد و روش دیگری برای آن در نظر گرفتیم که مشکل فروش را کاملا حل کرد.

شاید میشود گفت که به تعداد شرکتها و محصولاتشان روش های حل مسئله متفاوتی وجود دارد ، مشکلاتی تفاوت با راه حل های متفاوت که حل شدنشان نیاز به نیروی تازه نفس و همفکر نیاز دارد.

برخی مشکلات آنقدر ذهن ما را خسته میکند که با بروز مشکل جدید عملا پیدا کردن راه حل برای جدیدترین مشکل را به سخت ترین چالش ما تبدیل میکند.

مشاوران همان نیروهای تازه نفس هستند که میتواند بدون توجه به مشکلات قبل برای مشکلات جدید راهکار بیابند، آنها را با مدیران مطرح و در نهایت حل کنند و جلوی بروز مشکلات تازه را بگیرند.

ما به عنوان مشاور همراه و همیار شما هستیم میتوانید با شماره 09011029066 با ما تماس بگیرید!

بهاره متولیان زاده

بهاره متولیان زاده

کارشناس روابط عمومی

مطالب مرتبط