دلایل شکست کسب و کار های ایرانی چیست؟

چکیده

کسب و کار های ایرانی در شرایطی پدید آمده اند که در کشور شرایط ثبات وجود ندارد. در این شرایط به شدت متغییر تعریف چهارچوبهای سخت و سازمانی با ابعاد دقیق نه تنها به رشد کسب و کار کمک نمیکند بلکه عملا باعث میشود تا با عدم واکنش به موقع و سریع مدیران در برابر شرایط موجود کسب و کار از بین برود در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

1403 شنبه 18 فروردین
0بازديد
post-image

کسب و کارهای ایرانی در شرایطی پدید آمده اند که در کشور شرایط ثبات وجود ندارد. در این شرایط به شدت متغییر تعریف چهارچوبهای سخت و سازمانی با ابعاد دقیق نه تنها به رشد کسب و کار کمک نمیکند بلکه عملا باعث میشود تا با عدم واکنش به موقع و سریع مدیران در برابر شرایط موجود کسب و کار از بین برود در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

کسب و کارهای ایرانی با مشکلات زیادی مواجه میشوند که در راس این مشکلات عدم ثبات قیمتها و تورم های مقطعی و حتی لحظه ای قرار دارد. تولید کنندگان عملا در این شرایط نمیتوانند محاسبات قیمت تمام شده خوبی داشته باشند فلذا در اتخاذ سیاستهای قیمتی دچار مشکل میشوند.

اما سیاست قیمت گذاری مناسب مهمترین و موثرترین سیاست در دنیای مدیریت استراتژیک است و اگردرست اتخاذ نشود رقابت شرکت در دنیای بازار دچار مشکل میشود و عملا فروش بسیار کاهش می یابد . به صورت کاملا دومینویی زمانی که فروش کاهش یابد توان سازمان در حمایت از پرسنل خود بسیار کاهش یافته و در نهایت روندهای مالی و انبار و تولید به دلیل عدم توان حمایت کافی شرکت از پرسنل شاغل در این بخشها که خود مستقیما درآمد زایی ندارند دچار فقدان پرسنل به دلیل خروج کارمندان از شرکت شده و در نهایت فعالیت های شرکت عقیم میماند!

حالا سوال اینست: در این شرایط چه باید کرد؟

با خدمات سیستم سازی ما بیشتر آشنا شوید.

در چنین شرایطی میبایست سه امر بسیار مهم صورت پذیرد:

1- سیستم حسابداری بهای تمام شده کالا و خدمات در شرکت شما پیاده شده و بسیار به روز باشد.

2- گزارشات مالی به صورت دوره های کوتاه مدت بررسی شود

3- مصاحبه های درون سازمانی با پرسنل مرتبا انجام شده و روحیه بخشی پرسنل در اولیوت مدیران باشد

در چنین حالتی ما میدانیم که دقیقا رقبای ما در حال سود و یا ضرر هستند و میتوانیم با اتخاذ استراتژی های رقابتی متغییر عملا در بازار پایدار بمانیم ، نیز پرسنل ما میدانند که در بدترین شرایط ممکن هم حمایت ما را دارند و نیاز نیست برای رفع نیازهای معقولشان نگران باشند.

به همین دلیل حتی اگر فروش به صورت مقطعی کاهش یابد نیز ما نگران خروج پرسنل نخواهیم بود و میتواینم مطمئن باشیم زنجیره فعالیتهای درون سازمانی ما قطع نمیشود.

برای مشاوره با ما میتوانید با ما در تماس باشید تا در شرایط متغیر کشور با همفکری و همراهی ما به سلامت کسب و کارتان را توسعه دهید.

 

محمد نجاتی

محمد نجاتی

مشاور ارشد سیستم سازی

مطالب مرتبط